Weer terug

3 november 2010 - Zaanstad, Nederland

03-11-10, Zaandijk, 18:20 (lokale tijd)

En daar zit ik dan weer gewoon thuis in m'n eigen hachie, achter de computer. Net heerlijk even geslapen, want dat had k wel nodig na die nachtvlucht. Maar daar zo over, eerst nog ff over het afgelopen weekend want daar had k nog niks over verteld.

De Korkodillen en het indrukwekkende dorpje van zaterdag waren al wel de revue gepasseerd, maar Zondag nog niet. Eigenlijk ga k daar ook niet te gedetailleerd op in=P. Ik was namelijk ziek Zondag. Ik had die dag ervoor al last van m'n buik, maar zondag was 't nog erger. Zo erg dat ik niet ging ontbijten en dat zegt voor mij doen toch wel wat. Daarna stapte we in de auto onderweg naar Banfora. Hier in de buurt gingen we de Domes de Fabedougou. Burkina is een vlak land maar daar staken dus gewoon een stel prachtige rotsen de op eens de lucht in (zie foto's). Omhoog geklommen toen weer naar beneden en de hele zooi onder gekotst en vervolgens op herhaling bij DE waterval van Burkina (Ze hebben r maar één=P). Jammer dat ik daarom niet echt heb kunnen genieten van deze schoonheden der natuur. Maarja, ik kan etnminste (denk ik) wel zegge dat ik de eerste Nederlander ben die 2 Natuur 'monumenten' in korte tijd heb ondergekotst=D. Toen we terug kwamen ben ik naar m'n kamer gegaan en en met kleren en schoenen aan en zonder het licht aan te doen op bed geploft om zo'n drie uur later wakker te worden. 'S Avonds was ik nog steeds broerd. De volgende ochtend gingen Henk en Pètra naar Dafra om een site te bezoeken. Het leek ons allemaal het slimst als ik niet mee zou gaan en een ochtendje uit zou zieken. Jammer, maarja het kon niet anders. 'S middags weer een 5-urige auto rit naar Ouaga, die ik gelukkig goed overleefd heb en die avond zelfs weer wat gegeten. De laatste dag (Dinsdag), zijn we toen nog een een kunstfestival geweest, dit is een festival dat eens in de 2 jaar plaats vind in Ouaga en vrij veel bekendheid scheen te hebben. Dit fesival stond op een groot trein met buiten en in 4 grote loodsen allemaal mensen die hun 'kunst' tentoonstelden en verkoopten. Mensen uit allemaal Afrikaanse landen waren aanwezig. Natuurlijk Burkina maar ook Mali, Niger, Rwuanda, Ghana, Zuid-Afrika, Ivoorkust, Guinee, Togo en nog meer. Dit was erg leuk om te zien, alleen al om de soms totaal verschillende soort kunsten te zien, tussen de verschillende landen. 'S middags wat gegeten bij een Ivoriaan. Oftwel met je handen eten=P. We hadden iets te veel maar dan hadden we tenmisnte ook Afrikaans gegeten. In het hotel aangekomen nog even naar het zwembad. Ja, ik ben dus geindigd en begonnen in het zwembad=D. En rond zessen richting het vliegveld waar we het vliegtuig van 21.20 hadden. Na een tussenstop in Niger, om 1 uur nog een maaltijd naar binnen gewerkt (oftwel ik was weer beter) en toen nog 2 uurtjes geslapen. We kwamen met 20 minuutjes vertraging aan in Parijs, tewijl we al maar 5 kwartier overstaptijd hadden. Even haasje repje, maar het gelukkig toch gered. Er werd alleen gevreesd voor m'n tas, maar achteraf bleek dat niet nodig, want hij kwam op schiphol 'gewoon' op het lopende bandje aan.

En nu zit ik dus weer thuis. Het is onwerkelijk dat ik morgen weer naar school moet. Het voelt op dit moment logischer aan dat ik zo weer op een vliegtuig stap dan dat ik naar school toe ga. Maar goed, Het was wel een Fantastische reis die k nooit zou vergeten. Ik heb dingen gezien en meegemaakt die niet te beschrijven vallen en die vele Nederlanders nooit van hun leven gaan zien. Oftewel une expérience et voyage superbe. Dank je wel,

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mariolieke:
    4 november 2010
    Hallo Wouter, wat fijn dat je zo genoten hebt maar ook dat je weer veilig thuis bent. Succes met school want dat wordt al weer hard aanpoten.