Melaka

3 augustus 2011 - Kuala Lumpur, Maleisië

Zo vlieg je nooit (op een keertje Kreta na dan) En zo vlieg je 3maal in 10 maanden. Na m'n eerste fantastische ervaring en grote reis, Burkina Faso, tussendoor Londen en nu dan Maleisië. De vliegreis was geslaagd, ondanks dat ik ziek was heb k er toch van kunnen genieten. Want zo'n reis vind ik al een feestje op zich. Het was een vliegtuig met echt veel beenruimte. Omdat ik m'n benen door kon steken onder de stoel voor me, kon ik gewoon bijna m'n benen strekken =O. Het eten was lekker en de filmpje ook wel redelijk en in het vliegtuig kwam we al in de Maleisische sfeer. Het vliegtuigpersoneel was al in Aziatische pakies gehult en we kregen Nasi Lemak als keuze voor het ontbijt. We vertrokken om 12 uur, omdat het 12 uur vliegen is en er 6 uur tijdveschil is waren we dus om 6 uur 's ochtends aangkomen in Kuala Lumpur ( 0.00 uur NL-tijd). We hadden onze nacht dus overgeslagen. Dit had ik in de bus vanaf KL naar melaka echter al weer een klein beetje ingehaald. In Melaka zaten we in een schitterend sfeervol hotel. Met hele leuke binnentuintjes. Normaal boeit dat me nooit zoveel, maar deze vond zelfs ik heel leuk. 'S middags hebben we al een stukje van de stad gezien en nog wat geslapen en 's avonds lekker gegeten. De volgende dag lekker ontbeten (gelukkig was t ontbijt deels westers) en verder Melaka bekijken. Wat heel vreemd is, is dat je in een stad bent op meer dan 10.000 km afstand en dat je nog dingen in het oud-Nederlands ziet staan, waardoor het voelt alsof je eigenlijk gewoon nog heel dicht bij huis bent. Melaka is namelijk een oude handelshaven. Die ook een tijdje in Nederlandse handen is geweest. 'S avond nog typisch Maleis gegeten bij Johnny's Restaurant=P waarna we de volgende ochtend met een tranfer naar Kuala Lumpur werden gebracht en dat's waar ik nu dit zit te typen. Want hier hebben we voor het eerst gratis internet. Hier hebben we al een grote Shopping Mal bezocht, maar aangezien ze daar in de Adidas store niet eens Ajax shirtjes vond ik het al niks meer=P. 'S avonds heerlijk gegeten bij een eettentje aan de weg, wat heel gezellig lag en waar het eten opvallend goed was (gelukkig ging het eten met stokjes deze keer wel soepel). Morgen gaan we de letterlijk de echte hoogtepunten van Kuala Lumpur bekijken en 's avonds een fireflies tocht (hopen dat het goed weer is) en dan overmorgen met olifanten zwemmen. Zaterdag reizen we dan door naar de Taman Negara (de jungle). Ik heb dus nog iig tot zaterdag internet en daarna is het maar weer afwachten.

Spreek jullie snel weer!!!

P.S. Foto's volgen nog (maar het is hier nu al half 12 dus k ga pitten)