De reisdag

26 oktober 2010 - Ouagadougou, Burkina Faso

Ouagadoudou, 26 0ktober, 10:35 (lokale tijd)

Nou het is dan zover, ik ben in Afrika.
Maar laat ik beginnen bij het begin. Vanochtend om half 10 waren we gearriveerd in de Bastingstraat, Diemen. Na de auto geparkeerd te hebben op de te kleine parkeerplaats, gingen we naar binnen, wat opzich natuurlijk al een leuke ervaring is (tog Pap=P). Op naar het bagage inleveren. Beetje vreemd figuur achter de balie, maar goed ik kan nu internetten dus als mijn bagage is wel goed aangekomen. Dan door naar de controle, en weer wordt er grondig gefouilleerd, ja hoor ik natuurlijk. Vraagt die man nog heel vriendelijk mag ik u fouilleren? Dus ik denk natuurlijk van wat nou als ik nee zeg, maar dat risico heb ik maar niet genomen. Toen we door die controle heen waren, hadden we nog bijna 2 uur tot ons vliegtuig vertrok, dus gingen we naar de crown lounge. Ik had geen flauw idee wat het was en ik zou het wel zien. Nou ik heb het gezien. Heerlijke stoelen, eten dat gepakt mocht worden en allemaal mensen in pak met een laptopie op hun schoot eigenlijk mensen waar ik me eigenlijk niet bij thuis voelde, maar je zat daar zo lekker dan m'n vlucht best een uurtje of 2 vertraging had mogen hebben, dit was echter niet het geval. Bij de terminal ontmoetten een analiste van het KIT die met ons mee reisde. In het vliegtuig (Boeing 737), had ik (natuurlijk) de stoel bij het raampje. We vertrokken van de polderbaan en omdat het goed weer was hadden we daarna schitterend uitzicht over Amsterdam. Het was echter maar een kort vluchtje naar Parijs, dus stonden we binnen notime weer op de grond. In parijs was ook weer een Crown Lounge, niet zo mooi als de vorige maar toch wel weer smakelijk (moet we gezegd worden dat we daarin mochten omdat m'n begeleiders zo vaak vliegen). Vanuit Parijs vervolgens in een Airbus naar Burkina Faso toe. Het was gewoon een heerlijke vlucht, een plek met veel beenruimte (als eneige=$), bier, likeur, goede maaltijd, een mooi schermpie voor me neus met films, muziek, news, vluchtgegeven, spelletjes en tv-series. Eenmaal in Ouagadougou is het wel ff heel anders dan die andere 2 vliegvelden. De bagage wordt werkelijke getrokken door lokale mensen alsof ze paarden zijn. Het wordt neer gezet op een houten plank en is eigenlijk heel onoverzichtelijk, je rijdt met je koffertje over het zand (daar gaan me wieltjes=P) en overal waar je kijkt staan politie mannetjes, bij de douane bij de bagage, overal. Na gewacht te hebben op onze bagage gingen we naar buiten en dan lijkt het net of je wereldkampioen bent geworden. Je stapt die deur uit en er staan gewoon allemaal mensen voor je neus, die doen vermoeden alsof ze ontzettend blij zijn om je te zien en natuurlijk met bordjes. Toen we daar doorheen waren naar een auto die ons naar het hotel bracht waar ik nu zit. Een vind ik heel mooi hotel, met 2-persoons bed=D en zelfs een bad=P. Na nog een biertje gedronken te hebben, zit ik nu dit te typen. Maar dan kijk je naar buiten en dan zie je een kind op blote voeten lopen met een soort groot overhemd aan. Welkom in Afrika!

1. Erna:
    26 oktober 2010
    Hey "wereldkampioen" gaaf dat iedereen zo blij was om je te zien zeg. Klinkt super die reis van jullie, klinkt als vakantie ipv werk :>. Ben benieuwd naar jullie volgend verblijf, zal wel een stuk minder luxe zijn. Vergeet niet om foto's te maken! XXX
  2. Maaike:
    Keihard!
    Had je me nog zien zwaaien toen jullie vliegtuig vertrok?
    Veel plezier verder, zx
  3. Dick:
    Waar blijven de foto's?
  4. Dylan:
    26 oktober 2010
    Hey mooi om te horen dat je goed bent aangekomen. En je zit zeker als god in frankrijk in dat hotel. En ik moest meteen aan Daan zijn tas met wielen denken mzzl dylan
  5. Jeroen:
    26 oktober 2010
    Nou mooi om te horen dat de reis zo goed is verlopen. Ik zie dat buiten je talent voor schobben het schrijven je ook goed af gaat;-) Hou ons op de hoogte wat het is erg leuk om te horen hoe het je in Afrika vergaat. Nou geniet er van en heel veel plezier. Mzzl Jeroen
  6. Vera:
    27 oktober 2010
    whow vet man echt leuk om zo je verhalen te horen
    ben benieuwd naar je volgende verhaal
    en chill zeg al die lounges:P
    veel pleziet nog
    byee
  7. Enneke:
    27 oktober 2010
    erg leuk dat je het zo naar je zin hebt, en hoe is je eerste dag je bevallen,zeker erg veel indrukken he.Papa en mama zijn nu David aan het ophalen.Wout geniet er vooral van,
    Gr EnnkeEnneke